
Poruszający się na wózku Łukasz Garczewski spóźnił się na pociąg relacji Poznań-Wrocław – zgodnie z procedurami miał zgłoszony nim przejazd. Niestety, do kolejnego nie udało mu się dostać, ponieważ konduktor odmówił mu pomocy.
O sprawie informuje branżowy portal Rynek-Kolejowy.pl, który przytacza wypowiedź Garczewskiego. Najpierw mężczyzna poprosił konduktora o pomoc w wejściu do wagonu. Ten odmówił stwierdzając, że nie było wcześniejszego zgłoszenia przejazdu osoby niepełnosprawnej. Następnie Garczewski zapytał, czy pracownik PKP Intercity mógłby poprosić któregoś z rosłych pasażerów znajdujących się już w pociągu o wyjście z wagonu i pomoc osobie niepełnosprawnej. Konduktor ponownie odmówił, stwierdzając, że nie ma prawa prosić o takie rzeczy innych pasażerów.
Łukasz Garczewski zapowiedział wyciągnięcie prawnych konsekwencji wobec spółki PKP Intercity. Ta wydała w tej sprawie oświadczenie i przekazała je do redakcji serwisu Rynek-Kolejowy.pl. Czytamy w nim, że przeprowadzone zostanie wewnętrzne postępowanie wyjaśniające, dlaczego pracownik spółki nie udzielił pomocy. PKP Intercity deklaruje, że dokłada wszelkich starań, aby obsługa pasażerów – również tych z niepełnosprawnościami – była na najwyższym poziomie. Pracownicy przechodzą w tym temacie specjalistyczne szkolenia obejmujące kwestie teoretyczne oraz praktyczne.
Więcej informacji:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/niepelnosprawny-nie-wszedl-na-poklad-pociagu-pkp-intercity-wyjasniamy-sytuacje-106761.html
Fot. PKP Intercity
Reklama: