Od 3 tygodni działa infolinia pacjenta NFZ

800 190 590 – to uruchomiony 17 września bezpłatny i całodobowy numer Telefonicznej Informacji Pacjenta. Dzwoniąc pod ten numer można znaleźć pomoc medyczną w razie choroby w nocy oraz dni wolne od pracy. Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta oferuje również czat oraz rozmowy w języku migowym.

Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP) jest wspólnym przedsięwzięciem Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta. Od 2 września funkcjonuje całą dobę, przez siedem dni w tygodniu. Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 190 590, dowiesz się:

  • gdzie najszybciej znajdziesz pomoc medyczną
  • jak otrzymać kartę EKUZ
  • o prawach, które przysługują osobie ubezpieczonej
  • jak zgłosić naruszenie praw pacjenta
  • jakich formalności dopełnić, aby skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.

– Dzięki profesjonalnej obsłudze każdy pacjent będzie mógł dodzwonić się na infolinię i sprawdzić, gdzie najszybciej otrzyma pomoc medyczną. Liczę, że infolinia będzie dużym wsparciem dla osób starszych, które nie zawsze mogą korzystać z internetu, poszukując na własną rękę informacji o terminie badania, czy wizyty u specjalisty – podkreślił Łukasz Szumowski, minister zdrowia.

Telefoniczna Informacja Pacjenta funkcjonuje od 13 listopada 2018 roku. Początkowo połączenia odbierało kilkunastu pracowników Oddziałów NFZ. Teraz obsługą infolinii zajmuje się profesjonalna i doświadczona firma zewnętrzna wyłoniona w przetargu – Call Center Inter Galactica (CCIG) z Wrocławia.

Źródło: nfz.gov.pl; fot. Pixabay

Reklama:

Przeczytaj poprzedni

PFRON pomoże w zapewnieniu dostępności w budynkach wielorodzinnych

Przeczytaj następny

W Szczecinie odbędzie się szkolenie „Świat dotyku i dźwięku bez tajemnic”