
1 czerwca, czyli w pierwszym dniu Tygodnia Niewydolności Serca, ruszyła kampania „Razem dla serca – bo liczy się czas!”. Jest ona promowana m.in. przez umieszczony w sieci bardzo emocjonalny film.
Niewydolność serca to jedno z najważniejszych wyzwań zdrowotnych w naszym kraju. Pod względem liczby hospitalizacji z tego powodu Polska piastuje niechlubne pierwsze miejsce wśród krajów OECD. Niewydolność serca jest mniej spektakularna, a więc i mniej widoczna, niż choroby onkologiczne, co mogło spowodować, że do tej pory nie dostrzeżono powagi sytuacji i niezaspokojonych potrzeb pacjentów. Śmiertelność z nią związana jest niestety porównywalna do większości nowotworów. To dlatego pacjenci zrzeszeni w różnych stowarzyszeniach kardiologicznych połączyli siły i zainicjowali kampanię „Razem dla serca – bo liczy się czas!”.
Opublikowany w ramach kampanii krótki film przypomina o prostej prawdzie – za anonimowymi liczbami statystycznymi są konkretni ludzie, dla których czas biegnie do przodu bardzo szybko. Odwlekanie w czasie pewnych decyzji czy zmian systemowych oznacza dla nich śmierć.
Tydzień Niewydolności Serca to cykliczne wydarzenie organizowane przez Polskie Towarzystwo Kardiologiczne.
fot. stopklatka z filmu
Reklama: