Wystartowała kampania społeczna pt. „Mały Gest – Wielkie Wsparcie”

Fundacja Nie widząc przeszkód we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego postanowiła zorganizować kampanię społeczną pt. „Mały Gest – Wielkie Wsparcie”, która ma na celu uświadomienie ludności, jak umiejętnie i bez większego wysiłki można pomóc osobą z problemami narządu wzroku.

– Na kanwie sukcesu kampanii „Widzialni (Nie)widzialni” zdecydowaliśmy się na poszerzenie obszaru działań związanych z uświadamianiem społeczeństwa na sytuację osób z dysfunkcją narządu wzroku. Tym samym z szeroko rozumianymi materiałami i treściami edukacyjnymi wykroczyliśmy poza Kraków i staramy się dotrzeć do wszystkich mieszkańców naszego województwa – pisze w nadesłanym do naszej redakcji komunikacie fundacja.

Obecne działania zostały ukierunkowane na dwie grupy odbiorców, do których kierowane są wyselekcjonowane treści. Pierwszą z nich jest środowisko osób pełnosprawnych. Celem akcji jest ukazanie im istoty niesienia pomocy osobom niepełnosprawnych – nie tylko w dobie pandemii. Bardzo często nie zdają sobie one sprawy z faktu, iż tak oczywiste czynności jak zrobienie zakupów, odczytanie numeru nadjeżdżającego autobusu lub przejście przez pasy stanowią nierzadko wyzwanie dla osób niewidomych i słabowidzących. Realizowane przez fundację założenia projektowe mają na celu zachęcenie ich do niesienia pomocy, do zaoferowania pomocnej dłoni, do wykonania małego gestu, który niesie wielkie wsparcie.

Drugą grupę odbiorców stanowią osoby z niepełnosprawnością narządu wzroku. Kampania ma pokazać im możliwości skorzystania ze wsparcia ze strony licznych instytucji rozlokowanych na terenie całej małopolski. Organizatorzy chcą również wskazać im, jak i gdzie szukać i otrzymać pomoc – nie tylko od wspomnianych już instytucji, ale również od przypadkowego przechodnia.

Wspomniane powyżej treści edukacyjne pojawiają się i pojawiać się będą w Internecie, prasie, radiu, a także telewizji. Flagowym i innowacyjnym ruchem ze strony naszej fundacji jest emisja programu „NIE WIDZĄC PRZESZKÓD”, który przedstawia sylwetki osób niepełnosprawnych czerpiących z życia pełnymi garściami mimo swych ograniczeń. Jest on emitowany w weekendy na antenie TVP 3 Kraków.

Ponadto w mediach społecznościowych są publikowane i promowane będą materiały filmowe przedstawiające krótkie scenki z często prozaicznych zdarzeń dnia codziennego osób niewidomych i słabowidzących, w których ukazany jest sposób prawidłowego wsparcia ze strony osób trzecich. Opracowana została także krótka animacja, z której osoby niepełnosprawne dowiedzą się o formach wsparcia i aktywnościach, których mogą podejmować się za pośrednictwem organizacji działających na terenie województwa.

W klipach prezentujących osoby niepełnosprawne w scenach dnia codziennego występują osobistości ze świata kultury, sztuki, sportu i dziennikarstwa, które zechciały stać się twarzami naszej kampanii. W gronie ambasadorów zachęcających do niesienia pomocy znaleźli się między innymi: Zbigniew Boniek, Urszula Grabowska, Maciej Jabłoński, Arkadiusz Głowacki, Mateusz Borek, Artur Dziurman,, czy Tomasz Smokowski.

Już teraz kampanijne spoty emitowane są na antenie radia RMF MAXXX oraz mobilnej aplikacji RMF ON. W najbliższym czasie będą one również wyświetlane na monitorach w pociągach należących do Kolei Małopolskich. Podjęte zostały także działania, aby pojawiły się one również w autobusach komunikacji należących do większych miast naszego regionu.

Wszystkie spoty są również dostępne na kanale Fundacji Nie widząc przeszkód na Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCoPap_Gx5rTO3G8sQPLKMOg

Kampania zaplanowana jest do 15 grudnia.

Źródło: materiały prasowe; fot. stopklatka z filmu

Reklama:

Przeczytaj poprzedni

[ARCHIWUM] Szczecin: pracownik do pielęgnacji terenów zielonych (1/2 etatu)

Przeczytaj następny

Wrocław: w piątek otwarcie Centrum Diagnostyczno-Terapeutycznego Chorób Rzadkich